Pages

Subscribe:

14 May 2009

Masjid Rumah Allah




Satu lagi mercu tanda kehebatan islam siap dibina di DUN Bukit Payong. Masjid Kg. Surau Panjang mula digunakan oleh para jemaah sebulan yang lalu. Masjid ini boleh memuatkan seramai 700 org jemaah dah berharga RM 1.8 Juta. Ini merupakan masjid baru yang kedua dapat disiapkan selepas Masjid Kg. Surau Hj. Mat Zin sejak tahun 2005. Satu lagi masjid yang masih dalam pembinaan ialah masjid Kg. Tok Dir. ini bermakna dalam masa 5 tahun 3 buah masjid telah dapat dibina dengan jayanya oleh Kerajaan yang diterajui oleh Barisan Nasional Terengganu semenjak mengambil alih dari PAS pada tahun 2004. Insyallah kalau tidak ada masalah, pada tahun ini 1 lagi masjid baru iaitu Masjid Kg. surau Hj. Yaacob akan dibina.

Inilah komitmen dan kesungguhan kerajaan dalam meningkatkan syiar islam dikalangan rakyat. Dengan adanya masjid baru ini , rakyat boleh melaksanakan ibadah dalam keadaan yang lebih selesa. Menurut salah seorang penduduk di Kg. Surau Panjang, semenjak masjid baru ini digunakan, bilangan jemaah yang hadir setiap waktu sembahyang jemaah telah meningkat. Alhamdulillah.

Dengan ada masjid Rumah Allah ini, adalah diharapkan masyarakat setempat akan mengimarahkannya dan menjadikan Rumah Allah ini sebagai tempat mengeratkan perpaduan dikalangan masyarakat setempat. Bersembahyang Jumaat lah di masjid Kg. kita. Jangan ada diantara kita yang tidak menunaikan sembahyang jumaat di kampung sendiri kerana ada juga segelintir dikalangan kita yang saban minggu menunaikan solat jumaat di masjid kampung lain. Insyallah dengan siapnya masjid ini ,akan dapat meningkatkan ketakwaan kita kepada yang maha esa.

wassalam

3 comments:

MaMiN said...

Cantik masjid ni.....Alhamdulillah...berkat pembangunan yang dibawa oleh Y.B sebelum ini....ada orang tu menumpang nama je....

Pejuang Ummah said...

Alhamdulillah...

Pejuang Ummah said...

alhamdulillah...

Contributors