Pages

Subscribe:

06 May 2009

PIBG SMK Sultan Mansor

Salam. Pada 04/05/2009 yang lps saya buat pertama kali mempengerusikan mesy. AJK PIBG SMK Sultan Mansor yang pertama. Saya ucapkan terima kasih kepada semua ibu Bapa di sekitar Kedai Buluh, Atas tol, Surau Panjang dan Tok Dir yang memberi kepercayaan kepada saya untuk menerajui PIBG sekolah ini. Dalam DUN Bukit Payong terdapat 10 buah sekolah semuanya. SMK Sultan Mansor ini adalah dalam kategori sekolah luar bandar. Walaupun begitu sekolah ini telah dapat menciptakan nama yang tersendiri.

Apa yang mengkagumkan saya ialah 2 oraang pelajar sekolah ini telah mendapat 10 A 1 dalam peperiksaan SPM pada tahun lepas. Walau pun nama sekolah ini tdaklah ternama seperti Sekolah Sains Kuala Terengganu, Sekolah Menengah Sultan Mahmud, MRSM dan sebagainya namun sekolah ini dapat melahirkan pelajar yang cemerlang. Kepada adik adik pelajar, ini membuktikan bahawa sekolah mane mane pun sama. Apa yang lebih penting ialah daya usaha, semangat ingin berjaya dan kegigihan adalah faktor terpenting untuk melakar kejayaan. 2 orang pelajar ini telah berjaya membuktikan bahawa hanya org org yang sabar berusaha dan bertawakal kepada Allah, kejayaan akan menanti di hadapannya.

Saya juga berkesempatan berkunjung ke rumah keluarga berkenaan selepas keputusan peperiksaan SPM yang lepas diumumkan. Saya ucapkan selamat maju jaya kepada semua adik adik yang telah berjaya dalam SPM dan STPM yang lepas. Kepada yang kurang berjaya , jangan anggap bahawa kehidupan ini sudah berakhir. Banyak lagi peluang peluang lain yang boleh diceburi bagi kita melakari kejayaan. Kejayaan hidup ini adalah berbeza diantara satu sama lain.
Ada org yang berjaya dalam bidang akademik, ada org berjaya dalam perniagaan dan sebagainya. cuba baca buku buku motivasi sejarah kehidupan org yang berjaya dalam kerjaya. sesetengah mereka tidak mempunyai kelulusan akademik yang hebat tapi akhirnya menjadi insan yang hebat. Apa yang penting ialah kita mempunyai ilmu yang mantap dalam bidang yang diceburi. Tanpa ilmu yang mantap kejayaaan tidak akan meljelma.

Oleh sebab itu , apabila saya dilantik sebagai Yang Di Pertua PIBG sekolah ini, saya mempunyai keazaman untuk membantu pihak sekolah terutamanya guru guru bagi melahirkan pelajar yang cemerlang dalam akademik dan mempunyai akhlak yang terpuji. Saya sedar bahawa bukanlah mudah untuk mencapai sasaran berkenaan. Insyallah , dengan kerjasama semua pihak tidak ada yang mustahil dalam dunia ini. Kepada Ibu Bapa, mari lah bersama sama saya menyahut cabaran ini, kerana pelajar pelajar ini adalaah anak kita yang kita sayangi.
wassalam

No comments:

Contributors