Pages

Subscribe:

10 May 2009

Dirgahayu UMNO ke 63

Salam perjuangan di pagi 11 Mei 2009.

Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah kerana dengan limpah kurnianya, hari ini kita menyambut ulangtahun ke 63 penubuhan UMNO. Ini lah parti keramat yang telah mengharungi duri dan ranjau demi memartabat agama islam dan bangsa melayu ke mercu kejayaan. Dalam usia 63 tahun ini lah, UMNO berjuang tanpa penat dan lelah untuk terus membela nasib umat melayu di Malaysia tercinta.

Hari ini kita boleh menarik nafas lega kerana perjuangan ini telah menampakkan hasilnya. Umat melayu telah berubah dari bangsa yang miskin, dari bangsa yang tidak berpendidikan tinggi, dari bangsa yang hanya bekerja sebagai peon di pejabat,dari bangsa yang sebahagian besar bertani dan bercucuk tanam, dari bangsa yang tidak dihormati, dari bangsa yang hanya tinggal di kampung kampung...................

Namun kini,,,,,,,,,,,, Alhamdulillah dengan usaha yang bersungguh dari pimpinan UMNO , disokong pula oleh pegawai kerajaan dan yang paling penting dengan izin dan inayah ALLAH s.w.t kita telah berjaya merubah nasib bangsa kita.

Kini,,,,,, telah ramai umat melayu yang kaya raya, telah ramai umat melayu yang mendapat pendidikan tinggi, telah ramai umat melayu yang yg memegang jawatan tinggi dalam perkhidmatan kerajaan dan di syarikat syarikat gergasi, telah ramai umat melayu yang tinggal di bandar bandar, telah ramai umat melayu yang mampu membeli kereta kereta mewah, telah banyak Universiti dan pusat pengajian tinggi disediakan, telah banyak masjid masjid didirikan, telah banyak umat melayu diberikan bantuan, telah ramai ulamak berjaya dilahirkan, telah ramai profesor berjaya dilahirkan dan banyak lagi yang tidak mampu saya sebutkan satu persatu disini.

Kepada semua org melayu, marilah kita kembali ke pangkuan UMNO. Sesungguhnya tidak ada parti lain yang mampu memperjuangkan nasib bangsa kita. Nak harapkan PKR , jauh sekali, nak harapkan PAS, pilihanraya lalu hanya bertanding 69 kerusi Parlimen sahaja. Dengan bertanding 69 kerusi ni sampai bila pun tak boleh memerintah negara.Kita ada 222 kerusi. Padan kecek di PKR je. Maka jadilah macam Perak, walaupun menang 6 kerusi tapi dapat jadi MB dengan ihsan DAP. Gak sampai bila kita mengharapkan ihsan org lain. Fikirkanlah, jangan ikut emosi yang membuak buak dan amarah.

Itulah hasil perjuangan UMNO bersama Barisan Nasional. Semua ini bukan datang bergolek. Tanpa usaha yang bersungguh sungguh mustahil ia akan berlaku. Hari ini kita dapat hidup dengan penuh kelesaan dan penuh dengan kenikmatan. kalau kita nak hitung nikmat yang kita kecapi dari bangun pagi sampai ke kita tidur nescaya kita tidak mampu menghitungnya.Inilah nikmat Allah yang patut kita syukur banyak banyak. Sebagai pemimpin muda, saya sedar dan insaf bukan senang kita nak mempertahankan ini semua. Namun dengan kerjasama seluruh masyarakat Malaysia, kita akan berjaya n. Yang selebihnya kita bertawakkal dan berserah kepada yang maha ESA.

SELAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN UMNO KE 63

HIDUP UMNO, HIDUP UMNO, HIDUP UMNO

2 comments:

MaMiN said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Mat Yie said...

Salam En Zaidi,Selamat datang ke dunia Blog..Kita gunakan sebaiknya untuk kepentingan parti dan perjuangan bangsa yang harus kita sama-sama merealisasikannya.
UMNO Parti keramat melayu.
UMNO Maruah bangsa melayu.
UMNO Tembok Bangsa Melayu.

Contributors