Pages

Subscribe:

11 August 2009

Pelajar Form 6 Dapat Durian Runtuh

Salam bloggers

2 hari lepas iaitu pada 11/08/2009 saya menghadiri Majlis Perasmian Bangunan Al Farabi Kolej TESDEC dan majlis pemberian saguhati kepada pelajar tingkatan 6 sekolah sekolah Daerah Marang yang disempurnakan oleh YAB Dato' Ahmad bin Said, Menteri Besar Terengganu di Kolej TESDEC Bukit Kor, Marang.

Pelajar form 6 Terengganu amat bertuah kerana rakan rakan mereka di negeri lain tidak dapat menikmati kemudahan ini. Pada hari ini seramai 250 orang pelajar form 6 Daerah Marang menerima pemberian dari kerajaan negeri sebanyak RM 1000.00 seorang. Ini bermakna kerajaan membelanjakan sebanyak RM 250,000.00 untuk Dearah Marang. Bantuan ini bukan hanya diberi kepada pelajar Marang sahaja tetapi kepada semua pelajar Tingkatan 6 di seluruh negeri Terengganu.

Adalah diharapkan dengan bantuan ini akan dapat meringankan beban ibu bapa pelajar terbabit. bantuan ini boleh digunakan untik membeli buku dan bahan bahan rujukan yang lain. Ini komitmen Kerajaan bagi memberi semangat kepada pelajar untuk belajar bersungguh sungguh mencipta keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan STPM Nanti.

Ini membuktikan kesungguhan Kerajaan Barisan Nasional membantu pelajar berusaha lebih gigih dan dapat mencapai keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan. Pelajar yang cemerlang ini diharap akan dapat berbakti kepada negeri tercinta ini di masa depan. Kerajaan Terengganu membelanjakan puluhan juta ringgit setahun bagi menjana pendidikan Terengganu. Oleh sebab itulah Terengganu mendapat johan dalam peperiksaaan UPSR selama 8 tahun berturut turut

Dalam ucapan tersebut, Dato' Ahmad berkata, hanya satu permohonan kepada rakyat iaitu mengundi Barisan Nasional dalam pilihanraya yang akan datang. Kita tak ajak rakyat pergi berperang, cuma harapan kita ialah rakyat akan menyokong BN dalan pilihanraya yang akan datang. Insyallah kerajaan yang ada akan terus membela nasib rakyat Terengganu.

Alhamdulillah


2 comments:

Tupai said...

pemberian ni hanya untuk 6 rendah tahun ni ke? yang 6 rendah tahun lepas macammana?

mother k pen said...

salam..
terima kasih bebanyak3 atas apa yang dberikan..
apa pun syukur ku pada Esa n Terima kasih jua pada govt yng prihatin.
so for 6 lepas apa pun nak buat,,dah rezeki kita kali ini barangkali yang dah terlepas tue...harap dimaafkan la ya..dah tak rezeki namanya tu..
salam jangan mareee

Contributors