Pages

Subscribe:

24 June 2009

PAS Tersungkur


Salam bloggers.

Akhirnya gagasan Kerajaan Perpaduan Tersungkur/Lingkup/ Tutup Kedai. Jika sebelum ini isu ini hangat diperkatakan oleh segenap lapisan masyarakat sama ada petani, nelayan, ahli politik, pegawai kerajaan, tukang rumah, tukang kebun, pekedai, peniaga, tukang sapu dan sebagainya. 22 Jun 2009, ianya telah musnah dan lingkup apabila PKR dan DAP berjaya memperdayakan PAS untuk menolak idea Kerajaan Perpaduan ini. Apa yang menyedihkan lagi ialah apabila Dato' Seri Abdul Hadi Awang tersungkur dan terduduk sama dengan idea dan gagasan yang dicetuskannya sendiri. Lebih memilukan PAS juga mendakwa UMNO yang mereka reka cerita Kerajaan Perpaduan ini, sedangkan idea ini diucapkan sendiri oleh YB Presiden PAS. Inilah politik........................................................

Dengan ini, musnahlah, punahlah dan ranaplah harapan untuk melihat melayu kembali bersatu di arena politik negara. Kita akan terus membawa haluan masing masing. maki hamun dan tuduh menuduh akan terus berlaku dalam politik umat melayu. Kita tentunya berfikir bagaimana PAS juga boleh menolak idea ini dan sanggup bersekongkol dengan mereka yang terang terang menentang islam yang maha suci. Kita tentu masih ingat ucapan ini. " LANGKAH MAYAT SAYA DULU SEBELUM MENUBUHKAN NEGARA ISLAM DI MALAYSIA". Apakah kita telah lupa segala galanya kerana mengejar keuntungan politik yang gilakan kuasa sehingga sanggup berbuat apa sahaja.

UMNO dan BN bukan lah parti yang lemah. Parti ini masih kuat untuk membentuk kerajaan. Kita tak perlukan pembangkang untuk membentuk kerajaan. BN masih lagi kerajaan yang berkuasa walaupun mereka menolak cadangan ini. UMNO menyambut pelawaan idea ini kerana nak melihat melayu bersatu. Kita tidak akan kuat kalau kita menjadi bangsa yang berpecah belah walaupun kita golongan yang sangat besar. Walaupun kecil, tetapi kalau kita bersatu hati kita akan kuat. Contoh yang paling jelas ialah dalam Perang Badar. 313 lawan 1000 , namun tentera islam menang walaupun jumlahnya sedikit kerana kesepaduan yang tinggi dikalangan umat islam.

PAS adalah parti yang agak kuat. Dengan 27 kerusi di Parlimen dan membentuk kerajaan negeri di Kelantan dan Kedah. Sepatutnya PAS boleh bersendirian dalam menentukan hala tujunya dan tidak ditelunjuki oleh mana mana parti. PAS akan berdepan dengan kesilapan yang sangat besar akibat berkawan dengan DAP dan PKR jika PAS ingin menubuhkan negara islam di Malaysia. PAS akan mengalami penyesalan yang tidak berkesudahan akhirnya.

Kepada pemimpin UMNO dan BN, marilah kita teruskan agenda kita. Kita tinggalkanlah PAS dalam dakapan serta belaian DAP dan PKR jika itu yang dikehendakinya. Rakyat akan terus kita dahulukan. Kita laksanakan tugas sebaik dan seikhlas yang mungkin. Lepas itu kita berserah kepada Allah. Insyallah kemenangan akan bersama kita.

UNDILAH BN

Fikir fikirkan lah

2 comments:

Lambo said...

Salam;

Mahu atau tidak, terpaksa diterima apa jua keputusan yang telah dimuzakarahkan.

Sejarah penubuhan parti, samaada PAS atau ADIL (keduanya ditujangi melayu) telah jelas datangnya dari rasa tak puas hati kepada UMNO dan ingin menduduki takhta.

Kehancuran bukan lagi mimpi mainan tidur apabila peraturan ditakwilkan mengikut selera hati sendiri.

Samada sedar atau sebaliknya, kini kemampuan melayu dengan hanya <60% jika terus berpecah (UMNO, PAS & ADiL) sudah pasti % akan berkurang dan melayu akan hilang kekuatan dibumi sendiri.

Mungkin telah beristikharah, penyatuan akan menutup ruang untuk menduduki takhta...

Anonymous said...

Anggapan saya tentang kehadiran LKY menjadi Kenyataan.....Melayu Muhamad_KL

Contributors