Pages

Subscribe:

09 June 2009

Bantuan Khas Hari Raya Idul Fitri

A'kum buat semua warga DUN Bukit Payong. Dipanjatkan doa semoga sihat sejahtera menjalani kehidupan harian bersama keluarga tersayang.

Alhamdulillah, Dengan izin Allah, kerajaan negeri sekali lagi berjaya melaksanakan bantuan Khas menyambut Ramadhan dan Hari Raya Idul Fitri pada tahun ini. Bagi DUN Bukit Payong , borang borang permohonan telah mula diedarkan melalui kampung masing masing mulai minggu ini.

Bantuan ini meliputi beberapa kategori iaitu orang miskin, pekerja sendiri, pekerja sektor awam, orang kurang upaya (OKU), Warga emas berumur 65 tahun keatas, ibu tunggal dan duda. Mereka yang bergaji RM 1500.00 kebawah layak untuk memohon bantuan khas ini. Bantuan adalah berupa wang tunai sebanyak RM 300.00 seorang.

1 lagi tanda keprihatinan Kerajaan Barisan Nasional terhadap rakyat Terengganu. Ini merupakan 1 hadiah yang amat bermakna bagi mereka yang memerlukan bantuan lebih lebih lagi bagi menghadapi Puasa Ramadhan dan Menyambut Hari Raya Idul Fitri tahun ini. Adalah diharapkan bantuan ini dapat digunakan sebaik yang mungkin seperti menyediakan makan minum untuk berbuka puasa , membeli kelengkapan anak anak untuk hari raya dan sebagainya.

Kerajaan Terengganu akan terus melaksanakan bantuan ini selagi Barisan Nasional terus diberi mandat untuk membantuk kerajaan di Terengganu, insyallah. Kepada penerima bantuan , kita bersyukur banyak banyak diatas nikmat kurniaan ilahi ini dan kita berterima kasih lah kepada kerajaan yang telah memberikan bantuan ini. Dengan ini Insyallah negara kita akan terus dilimpahi dengan nikmat yang melimpah ruah.

wassalam.

No comments:

Contributors