Pages

Subscribe:

13 June 2009

Antara Realiti dan Fantasi

Salam bloggers.

Alhamdulillah, pada pagi ini saya terus diberikan kesihatan yang baik berkongsi pandangan dengan sahabat sahabat sekalian. Selepas Muktamar PAS baru baru ini, isu kerajaan perpaduan diantara PAS dgn UMNO masih hebat diperkatakan. UMNO menyambut baik cadangan ini demi keutuhan umat melayu dan islam di negara kita. DAP dan PKR nampaknya melenting sehingga Karpal Singh memohon Dato' Hj. Abdul Hadi memohon maaf terhadap Pakatan Rakyat.

Saya juga menyokong muzakarah diantara PAS dan UMNO diadakan. Saya juga melihat ia sebagai jambatan untuk merapatkan Umat melayu dan islam yang berpecah belah. Sesungguhnya umat melayu tidak mampu lagi untuk berpecah. Jangan nanti nasi dah jadi bubur baru kita nak sedar, ia sudah tidak berguna lagi. Namun demikian ada suara dalam PAS yang menentang pertemuan 2 parti melayu ini termasuklah Dato' Nik Aziz. Adakah Nik Aziz lebih rela bersekongkol dengan org yang terang terang menetang islam dan penubuhan negara islam iaitu DAP. Setakat ini masih belum kedengaran lagi yang DAP bersetuju dengan penubuhan negara islam malah DAP menentang sekeras kerasnya penubuhan Malaysia sebuah negara islam. Adakah kita masih ingat ?. Adakah kita rela bergabung dengan mereka. Fikirkanlah.

Apa sudah jadi pada Nik Aziz yang nampaknya tidak mahu islam bersatu. Katanya UMNO kena ubah dasar kebangsaan kepada dasar islam barulah PAS akan ikut UMNO. Adakah DAP dan PKR ikut islam?. Ini adalah cakap untuk kepentingan politik sahaja. Adakah kita sesama islam tidak boleh bersama walaupun ada perbezaan pandangan, tetapi kita boleh bersama dengan orang yang terang terang menetang islam. Oleh yang demikian kita harus menolak DAP dan PKR. Untuk pengetahuan semua PKR dan DAP ini adalah untuk orang orang yang kecewa dan ditolak oleh parti lain akibat sikap tamak mereka.

Semasa muktamar PAS baru baru ini, saya juga tertarik dengan seorang wakil dari Dewan Ulamak PAS yang meminta agar PAS bersedia untuk memimpin negara Malaysia dan sekali gus menjadi Perdana Menteri selepas pilihanraya umum ke 13 nanti. Adakah wakil ini sedar apa yang dicakapkan itu, saya pun tak tahu. Adakah PKR dan DAP akan merelakan PAS menjadi Perdana Menteri nanti kalau PR menang. cuba kita fikirkan.

Adakah Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang akan merelakan ia berlaku?.
Adakah PAS akan diberi kerusi yang lebih banyak dalam pilihanraya ke 13 nanti?.
Adakah PAS akan menang semua kerusi yang dipertandingkan?
Mengapakah dalam pilihanraya ke 12, PAS hanya diperuntukkan kerusi yang sedikit berbanding dengan PKR yang baru setahun jagung dalam politik negara?

PAS juga harus sedar bahawa ia adalah ia adalah parti yang paling kecil dalam Pakatan Rakyat jika dilihat keputusan pilihanraya ke 12 baru baru ini. Adakah orang kecil ini akan diberi menjadi ketua. Saya berpandangan adalah ia adalah sesuatu yang mustahil. Saya melihat org yang nak sangat jadi PM ini ialah Anwar Ibrahim. Sebab itu lah PAS hanya dipergunakan untuk membolehkan hasrat tersebut tercapai. Jadi PAS janganlah berangan angan untuk menjadi Perdana Menteri dalam Pakatan Rakyat.

Oleh yang demikian PAS harus memulakan muzakarah bersama UMNO bagi kita menyelesaikan masalah perpecahan umat melayu islam di negara kita. Kita lihat YAB Dato' Sri Najib pun bersikap terbuka dalam hal ini. Jika UMNO dan PAS bersatu hati , Orang melayu islam akan terus berkuasa di Malaysia. Jika ke 2 parti ini masih membawa haluan masing masing, adalah tidak mustahil kita akan tersungkur dan menyesal tak sudah sudah.

Fikir fikirkalah

wassalam.

1 comment:

Anonymous said...

Pengikut PAS masih ramai lagi buta dlm politik. nak tunggu Karpal Sing @ Lim kit siang jadi PM baru nk sedar. nk tunggu Gereja tumbuh sama banyak dgn masjid baru nk menyesal. sudah terlambat!!. semoga kerajaan perpaduan menjadi kenyataan. _Nasron KL.

Contributors