Pages

Subscribe:

16 August 2010

Kenapa mesti DAP

Salam 2 all

Hari ini masuk hari ke 7 Ramadhan. Tentunya kita umat islam berada kegembiraan Ramadhan. Semua ini dapat dikecapi hasil hari kemakmuran dan kestabilan politik negara. Kita bebas untuk melaksanakan amal ibadah sebanyak mana yang kita mahu. Alhamdulillah.

Baru baru ini DAP telah mengumumkan akan memberi habuan RM 1000.00 seorang kepada warga emas jika PR dapat memerintah negara ini. Pengumuman ini tidak mendatangkan kejutan kepada kita kerana mereka memang pandai untuk menabur janji.

Apa yang mereka janji di Selangor dan Pulau Pinang pun tidak mampu untuk ditepati, inikan pula jika dapat memerintah negara ini. Perkara ini sudah lama dilaksanakan oleh Kerajaan BN kerana warga emas di Malaysia sekarang ini menerima RM 1400.00 setahun melalui bantuan bulanan Kebajikan Masyarakat sebanyak RM 200 sebulan.

Tak pe lah kalau mereka nak berjanji pun, tp yang menghairankan, kenapa kenyataan ini dikeluarkan oleh DAP. Apakah ini persetujuan bersama PKR dan PAS atau sebaliknya. PKR dan PAS pula membisu tidak membuat ulasan pengumuman yang dibuat oleh DAP.

Kenapa ia kenyataan ini tidak dikeluarkan oleh Ketua Pembangkang. Dengan pengumuman yang dibuat oleh DAP ini, jelaslah bahawa parti yang paling berkuasa dalam PR adalah DAP. DAP lah nampaknya menjadi ketua mereka, sama macam kerajaan negeri Perak semasa dibawah PR. Walau pun PAS menjadi Menteri Besar tapi banyak keputusan dibuat oleh DAP kerana mereka mempunyai majoriti terbesar.

Nampaknya hal yang sama berlaku sekali lagi dalam PR, walau pun PKR menjadi Ketua Pembagkang tapi majoriti kerusi dimiliki oleh DAP. Yang lain hanya menjadi pak turut sahaja. Adakah anda rela keadaan ini berlaku.

Renungkanlah ayat firman Allah yang bermaksud " Wahai orang orang yang beriman, janganlah kamu menjadikan orang orang kafir sebagai pemimpin selain dari orang mukmin. Apakah kamu ingin memberi alasan yang jelas bagi Allah menghukum kamu".( An nisa' ayat 144).

Fikir Fikirkan lah


7 Ramadhan 1431 H
17 Ogos 2010

No comments:

Contributors