Pages

Subscribe:

12 February 2010

UMNO sememangnya juara rakyat

Salam bloggers.

Program Juara Rakyat yg dicetuskan oleh YAB Dato' Seri Najib baru baru ini telah dapat membuka minda rakyat. UMNO dan BN yg sudah sekian lama memerintah negara dan telah membawa rakyat Malaysia ke mercu kejayaan. Sesungguhnya kerajaan, parti dan rakyat dan pegawai kerajaan tidak dapat dipisahkan bg menjamin kesejahteraan negara.

Bulan Feb. merupakan bulan kebajikan berdasarkan kalender Program Juara Rakyat manakala bulan Januari pula merupakan bulan pendidikan. Bulan Januari baru baru ini, UMNO telah meraikan kejayaan anak anak yang cemerlang dalam pepriksaan UPSR dan PMR. Ganjaran dalam bentuk wang tunai telah diberikan kepada anak anak pelajar yang cemerlang.

Hari ini 13 Feb 2010, pelancaran program UMNO Juara Rakyat bulan kebajikan ini akan disempurnakan oleh YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin di di Besut dan Kuala Tereangganu. Bagi Parlimen Marang pula ia akan disempurnakan oleh YB. Dato' Dr Awang Adek Hussin, Timbalan Menteri Kewangan pada 27 Feb 2010.

Tumpuan bulan ini adalah kepada penerima bantuan kebajikan dan penerima bantuan lain. Bantuan ini meliputi bantuan bulanan kepada warga tua, ibu tunggal, org miskin, orang kurang upaya, kanak kanak kurang upaya, pesakit kronik, penjaga kepada pesakit kronik, bantuan anak sekolah, bantuan kerusi roda, anggota palsu, bantuan cermin mata dan pelbagai jenis bantuan lagi yg dikurniakan kepada rakyat.

Begitulah komitmen kerajaan dan UMNO dalam menjamin kesejahteraan rakyat. Dalam suasana ekonomi yang suram, rakyat terus mendapat nikmat bantuan ini tanpa ada pemotongan dan sebagainya walaupun sebahagian besar jabatan kerajaan mengalami pemotongan bajet.

Pada hari Selasa lps saya bersama sama dgn Lembaga Pertubuhan Peladang mengagihkan bantuan peralatan kecil pertanian kepada petani bagi menggalakkan petani mengusahakan kegiatan pertanian.

Dalam masa terdekat juga, kita akan mengagihkan bantuan pakaian sekolah kepada keluarga miskin diseluruh negeri Terengganu. Oleh yang demikian , tidak ada sebab , rakyat dalam negara kita hendak menolak UMNO dan BN. Segala galanya telah tersedia, yang selebihnya bergantung kepada kitalah sama ada nak maju atau sebaliknya.

Menurut sumber Jabatan Kebajikan Masyarakat, lebih kurang 23,000 orang penerima bantuan kebajikan di Terengganu sahaja manakala di Marang pula terdapat lebih kurang 5000 org penerima bantuan ini.

Sebagai rakyat , kita mestilah bersyukur dengan nikmat ini dan jangan kita lupa ucapkan terima kasih kepada pemimpin yang sentiasa menolong kita. Sebagai manusia biasa, hari ini pemimpin UMNO menolong kita, namun kita juga harus menolong pemimpin UMNO terutama apabila tiba hari mengundi. Kita sokonglah org yang telah berbakti kepada kita dengan mengundi Barisan Nasional (BN). Konsep tolong menolong ini amat perlu kita eratkan.

Dengan itu , insyallah negara kita akan terus selamat sejahtera.

No comments:

Contributors