Pages

Subscribe:

18 October 2009

Bangkit dengan semangat baru, Menakhoda Zaman.


Salam bloggers.

Terlebih dahulu saya mohon maaf kerana sudah lama tak update blog ini. Kesuntukan masa dan hambatan tugas lain menyebabkan saya kekurangan masa untuk menulis.

Saya baru pulang dari menghadiri Perhimpunan Agung UMNO yang ke 60 di PWTC bermula dari 13 hingga 16 Oktober 2009. Perhimpunan ini memberi semangat baru baru kepada semua ahli dan perwakilan UMNO diseluruh pelosuk tanah air.

Melihat kepada ucapan yang penuh bersemangat dari seorang pemimpin no. 1 UMNO, maka seluruh warga UMNO akan bersama sama dengan Presiden UMNO melakukan islah ke arah yang lebih baik. YAB Dato' Najib mengambil alih kepimpinan UMNO dan negara dalam suasana yang penuh dengan cabaran.

Tanpa kekuatan dan kepimpinan yang cemerlang, ia akan mengundang padah kepada rakyat dan negara. Dato' Najib memimpin negara disaat BN tidan memperolehi majoriti 2/3 di Dewan Rakyat, ekonomi dunia berada dalam tidak menentu, kekalahan demi kekalahan BN dalam pilihanraya kecil sehingga PRK Bagan Pinang BN memperolehi majoriti besar mengalahkan PAS.

Dalam usia 56 tahun dan baru mengemudi negara selama 200 hari, Dato Najib telah melakukan tidakan berani dan drastik bagi meyakinkan rakyat bahawa BN adalah pilihan terbaik untuk rakyat Malaysia. BN bukan main main tetapi bersungguh sungguh untuk bersama rakyat memajukan negara dan membela nasib mereka.

Konsep 1 Malaysia, Rakyat didahulukan, Prestasi diutamakan adalah menifestasi segera yang dilaksanakan. Dalam 1 negara pelbagai kaum, rakyat akan diberikan keutamaan. Pemimpin harus mendekati rakyat, turun padang dan membantu rakyat yang susah dan miskin. Dengan ini sudah pasti rakyat akan mengenang jasa pemimpin dan mereka akan undi BN dalam pilihanraya umum akan datang.

Saya berpandangan Dato' Najib telah mengambil tindakan yang sangat berani apabila mencadangkan pindaan perlembagaan UMNO. Kini jawatan presiden UMNO terbuka untuk ditandingi oleh sesiapa. Tidak ada lagi kuota pencalanan dari bahagian untuk bertanding jawatan no. 1 dalam UMNO.

Ini menunjukkan bahawa, beliau tidak mahu jawatan itu menjadi hak mutlak dirinya. Beliau yakin jika beliau bekerja untuk rakyat dan mengutamakan rakyat, rakyat akan memilih beliau sebagai pemimpin no 1 UMNO. Kedudukannya diserahkan kepada rakyat.

Oleh yang demikian setiap pemimpin UMNO termasuk diri saya sendiri harus berubah ke arah yang lebih baik. Kita jangan menjadi pemimpin yang sombong, angkuh, bongkak, mewah tanpa menghiraukan kehendak rakyat sekeliling.

Jika ini yang ditunjukkan, saya percaya dalam pilihanraya ke 13 nanti rakyat akan sokong kita dan BN akan kembali mennag besar.

Fikr

1 comment:

Anonymous said...

pathetic.. is that all you know? hmm so sad.. so sad..

Contributors