Pages

Subscribe:

12 October 2009

Bagan Pinang, Teruskan Khidmat Bakti Kepada Rakyat.




Pilihanraya kecil Bagan Pinang telah berlalu. BN membuktikan bahawa kekalahan dalam beberapa siri PRK yang lalu tidak menjejaaskan keyakinan rakyat terhadap BN. Rakyat sudah belajar bahawa PR ini hanya pandai bercakap tetapi tidak mampu untuk berkhidmat kepada mereka apabila bergelar Wakil Rakyat.

Malam tadi sekitar jam 8 malam Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan BN berjaya mengalahkan PAS dengan majoriti lebih besar, 5,435 undi.


Calon BN Tan Sri Mohd Isa Samad mendapat 8,013 undi, sementara calon PAS Zulkefly Mohamad Omar pula meraih hanya 2,578 undi.

Undi rosak pula 223 daripada keseluruhan 11,170 undi yang diperolehi hari ini.

Pada pilihan raya umum 2008, rekod terburuk BN, parti pemerintah itu hanya meraih majoriti 2,333 undi.

Pada pilihan raya umum sebelumnya, prestasi BN yang paling baik sejak merdeka, ia memperolehi 4,411 undi.

Sebagai pejuang, kita bukan lah nak berbangga kepada kemenangan ini. Apa yang lebih penting seluruh jentera Bn dan kerajaan di seluruh negara mestilah menanamkan azam untuk menunaikan amanah dengan bersungguh sungguh.

Rakyat mestilah didekati dan diutamakan. masalah mereka mestilah diaselesaikan. Ini formula yang paling penting untuk rakyat menyokong kita.

Pada ptg semalam mungkin seluruh jentera parti berdebar debar menunggu keputusan. Ramai mengjangkakan bahawa kemenangan kedua dua pihak mungkin tipis

Apa yang mendukacitakan ialah masih wujud lagi pergaduhan sesama kita. Yang sedihnya yang bergaduh tu pakai kopiah lagi. Ini lah imej yang ditonjolkan oleh PAS. Ganas, kasar dan sebagainya adalah imej parti mereka.

Kepada yang menang, kita lipat gandakan usaha memikul amanah ini. Insyallah rakyat akan terus sokong Barisan Nasional.

Jangan kita ikut PAS. dah banyak kali menang, cuba tanya rakyat apa yang dibuatnya. Mereka hanya pandai bersyarah tetapi habuk pun tadak.


waasasalam.

No comments:

Contributors