Pages

Subscribe:

06 July 2009

Sana Sini Pancing




Salam bloggers.

Saban hari pelbagai aktiviti berfaedah di anjurkan oleh pelbagai pihak sama ada jabatan kerajaan atau NGO's . Pengajuran pelbagai majlis dan aktiviti ini amat penting bagi kerana banyak manfaat yang akan diperolehi oleh penduduk dan pemimpin setempat. Antaranya ialah
- Ia akan mengeratkan perpaduan dikalangan penduduk setempat.
- Ia juga akan mendekatkan hubungan antara pemimpin dan rakyat.
- Aktiviti yang dianjurkan juga akan dapat merehatkan pemikiran setelah seminggu bekerja.

Pada hari jumaat lepas, Gerakan Belia 4B (M) Cawangan Kg. Surau Hj. Yaacob bersama Pergerakan Pemuda UMNO dan JKKK telah melaksanakan pertandingan memancing ikan di Sungai Baroh Timbul. Unik nama sungai ni kan. Disini masih banyak ikan tapi kadang kadang ada orang yang tidak bertanggujawab meracun ikan tersebut. Sungai Baroh Timbul ini jauh dari kesibukan Pekan Bukit Payong. Sungai ini juga menjadi tempat sumber rezeki bagi penggemar ikan sungai. Penyertaan amat menggalakkan iaitu seramai 200 orang meliputi kanak kanak, belia dan beliawanis, orang dewasa dan orang tua.

Bagi masyarkat kampung, hadiah bukanlah satu perkara yang sangat penting. Keseronokan dapat bersama jiran tetangga merupakan elemen yang sangat berguna kepada mereka. Ini lah keunikan masyarakat Malaysia. Perpaduan adalah tunjang kehidupan yang harmoni. Insyallah.
"Kami Sayang Malaysia, Kami cinta Kg. Surau Hj. Yaacob"

Wassalam

No comments:

Contributors