Pages

Subscribe:

11 July 2009

Pelik Sungguh Wehhhh

Dalam dunia ni banyak peristiwa pelik berlaku. Kadang kadang apa yang tidak disangka sangka pun boleh berlaku. Oeh yang demikian sebagai manusia kita jangan sedap sangat kata kat orang lain. Kita harus hormat menghormati orang lain walau pun dia bukan seagama dengan kita. kalau kita bersifat begini maka kehidupan kita di alam ini akan makmur dan sejahtera.

Saya teringat semasa pilihanraya tahun 2004. Pada Masa itu BN di bawah Pak Lah menang dengan majoriti besar. Dalam pilihanraya tersebut ada pandangan untuk meletakkan Dr Syed Hussin untuk bertanding kurusi Parlimen Kota Bharu bagi mewakili pembangkang. Mungkin pada masa itu Dr Syed Hussin sudah berangan angan untuk bertanding disitu. Namun demikian ia tidak kesampaian kerana ditolak oleh Menteri Besar Kelantan, Dato' Nik Aziz Nik Mat. Nik Aziz memberi alasan Parti Rakyat Malaysia ialah parti Sosialis yang lebih kurang dengan parti komunis.


Mereka hairan bagaimana Nik Aziz kini boleh terima PKR yang Timbalan Presidennya ‘ adik kepada komunis’. Ini bila mana Menteri Besar Kelantan itu melabelkan UMNO parti macam komunis yang jadi polimek sekarang.

Mengenai Zaid pula lebih sensasi.Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu yang juga bekas Ahli Parlimen BN Kota Bharu selama sepenggal pernah dicop oleh PAS sebagai kafir. Waktu polimek tentang hukum Hudud dulu Zaid bukan saja telah mempertikaikan mengenainya tetapi pada tahun 2002 beliau mengemukakan saman di mahkamah kerana Kerajaan Kelantan ingin melaksanakan Hukum Hudud.

Dalam pilinraya Manik Urai ini timbul lagi isu yang mengatakan bahawa PAS menentang UMNO kerana UMNO tolak islam dan membawa dasar kebangsaan dalam parti. Katanya lagi, kalau UMNO ikut islam maka PAS akan sokong UMNO. Sedap puak puak ni bercakap wehhhhh. Apakah selama ini UMNO menentang islam. Apa yang tidak islamnya. Mana lebihnya islam Kelantan, kedah, Selangor dan Pulau Pinang. Cuba gok sebut apa bezanya dengan islam yang ada dinegeri lain. Macam mane iulamak PAS boleh bergelar ulamak. Bukankah ia hasil pendidikan Islam yang dilaksanakan oleh UMNO. Cuba gak bagi tau apa yang hebat sangat islam di Kelantan. Apa yang kerajaan kelantan laksanakan untuk islam. Kalu cakap saja, bo lahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Mengapakah PAS tidak menentang PKR dan DAP malah bersama dalam perjuangan mereka.. Adakah parti ini islam macam PAS. Adakah DAP pun orang islam macam orang PAS sehingga Nik Aziz kata dia tolak UMNO kerana UMNO tolak islam. Adakah PKR dan DAP mengamalkan ajaran islam sehingga PAS boleh bekerjasama dengan mereka. Ini semua cakap politik saja. Ia tidak lebih dari sikap dendam, busuk hati dan gila kan kuasa.

Kepada pengundi Manik Urai, Ini lah PAS. Parti yang tak buat kerja sebenarnya. Kerjanya adalah ceramah dan asyik mencari kesalahan orang lain.Walau pun ia menjadi kerajaan, tapi kerjanya masih lagi ceramah sana sini. Agenda untuk rakyat kosong. Oleh itu pilih lah parti yang membela rakyat dan islam yang kita hayati dan amalkan dengan sempurna hari ini.

Pelik Sungguh Wehhhh ulamak yang main politik ni.

UNDILAH BARISAN NASIONAL.

1 comment:

Lambo said...

Salam...

Memang pelik, sengaja dijadikan pelik. Terlalu banyak ilmu hinggakan dia saja yang betul, orang lain semua salah.... tok guru katakan!

Diharakan dalam tempoh seminggu yang diperuntukan, tiada yang sanggup memakan daging sesama manusia.

Contributors