Pages

Subscribe:

04 July 2009

Babi Oh Babi

Salam bloggers.

Nampaknya isu babi menarik perhatian umum. Babi menjadi glamor sungguh nampaknya. Sebagaimana yang kita tahu babi mendatangkan sumber penyakit yang merbahaya kepada manusia yang digelar Selsema Babi atau pun Infleuanza H1 N1. Lebih daripada itu nampaknya manusia berbalah atau bertengkar juga kerana babi. Itu lah babi, sejenis binatang yang diharamkan memakannya oleh Islam. Allah itu maha mengetahui , sebab itulah Allah mengharamkan manusia memakan babi dan ia juga adalah najis besar. ( Doh nok makan jugok, terimalah padahnya)

Dalam perbincangan kali ini saya tidak mahu menyentuh pasal penyakit selsema babi kerana ia telah banyak dibicarakan . Isu yang nak dibicarakan ialah kerana babi hubungan yang erat sudah terpisah. Antara babi dan manusia, nampaknya BABI lebih diutamakan oleh DAP. Disebabkan episod babi, berakhirlah ikatan pakatan pembangkang di Kedah. DAP telah bertindak keluar dari PR kerana membantah tindakan kerajaan negeri yang merobohkan pusat penyembelihan babi di Alor Star. PAS terutamanya PAS Kelantan pula lebih rela berjuang bersama dengan parti yang membela babi dari berjuang bersama sama orang islam dari UMNO.
Isu ini jelas menunjukkan bahawa kerajaan PR ni dok rok scetong. Isu babi pun tak boleh nak selesai. Ini kan pulak nak selesai masalah umat yang lebih besar. HIDUP UMNOOOO.

Di Selangor pula, parti PAS & PKR masa mula berkuasa dulu bertegang leher dengan orang Islam lain sebab nak pertahankan ladang babi. Ladang babi dibuka dengan kos RM100 juta.

PAS Perak pula sanggup naik turun court dan berguling atas jalan , menghalang laluan DYMM Raja Muda Perak untuk mempertahankan Parti yg lebih mengutamakan babi dari sesama manusia. Apa yang lebih malang lagi ialah mereka maki hamun sesama Islam . Lebih mendukacitakan lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ialah UMNO disamakan dengan komunis, ajaran sesat dan ayah Pin. Mufti dicaci. Sultan tidak lagi dihormati. Ulama yg menyokong kerajaan dianggap boneka kerajaan dan mementingkan pangkat dan habuan dunia.


wassalam

fikir fikirkan lah

No comments:

Contributors