Pages

Subscribe:

30 November 2009

Perjuangan Barisan Nasional

Salam bloggers

Sistem pendidikan negara berkembang pesat. Kerajaan mempunyai iltizam untuk menjadikan 100% rakyat Malaysia celik huruf. Oleh sebab itu kerajaan memberikan pelbagai insentif untuk tujuan tersebut.

Kita dapat melihat dengan jelas di segenap pelusuk negara sekolah didirikan. Terdapat hampir 10,000 buah sekolah rendah dan menengan didirikan. Lebih kurang 450,000 orang guru dan pensyarah digajikan bagi mendidik anak bangsa menjadi insan yang hebat. Pelbagai jenis kolej, Institut perguruan, Universiti Awam mahu pun swasta diwujudkan. Hasratnya hanya satu iaitu untuk melahirkan rakyat yang berilmu dan berkemahiran.

Pendidikan tinggi juga amat dititikberatkan. Penambahan pelajar untuk melanjutkan pelajaran diperingkat sarjana dan PhD akan terus dibuat. Kini Malaysia mempunyai seramai 10,248 orang punyai kelayakan PhD

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Dr Hou Kok Chung berkata daripada jumlah itu 8,132 orang adalah dari Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) dan 2,116 orang lagi dari Institusi Pengajian Tinggi Swasta (IPTS).

Pada tahun 2008, keluaran graduan PhD di IPT tempatan ialah seramai 840 orang di mana IPTA mengeluarkan 785 orang dan IPTS 55 .Sehingga Mac 2009, terdapat 13,361 orang pelajar sedang mengikuti pengajian di peringkat PhD di IPTA.

Ini adalah hasil usaha dan perjuanga siapa sebenarnya. Ini lah perjuangan dan keringat Kerajaan Barisan Nasional yang diketuai oleh UMNO. Tidak ada orang boleh mempertikaikan.

Adakah ini perjuangan PKR atau DAP atau PAS. Mereka hanya pandai mengutuk, maki hamun, herdik apabila BN terlupa atau buat kesalahan. Kita mahu rakyat mendapat pendidikan tanpa mengira ideologi politik mereka. Ini lah hasrat murni BN yang diterjemahkan melalui Kementerian Pelajaran dan Kem. Pengajian Tinggi serta Kementerian Kementerian yang lain.

wassalam

1 comment:

MaMiN said...

Assalamualaikum. Boleh tolong upload t-shirt dun bukit payung yang ada gambar saudara tak? Dengarnya nak naik pentas ambik bantuan kena pakai t-shirt tu. Hebat saudara ni....

Contributors