Pages

Subscribe:

30 November 2009

Pelabelan terhadap UMNO

Salam bloggers

Sejak sekian lama kita mendapat mendengar UMNO mendapat macam macam jolokan oleh pembangkang. Ada yang mengatakan UMNO ialah parti yang sangat busuk, keji, hina, korup, zalim dan sampai satu tahap UMNO dikatakan kafir.

Yg terbaru Nik Aziz ingin mendoakan supaya UMNO dan Perdana Menteri hancur jika royalti tidak diberi kepada Kelantan. Inilah yang dikatakan kerana harta (pitih), wanita dan tahta, kita boleh ke lembah kehancuran.

Jolokan inilah yang dimainkan oleh pembangkang sejak dari merdeka lagi. Namun UMNO ialah sebuah parti 'Husnu zon". Walaupun dengan pelbagai kutukan dari kaum sebangsa dan seagama, UMNO terus mengorak langlah memimpin dan membangunkan rakyat serta negara ke arah kejayaan.

Apa yang dikesalkan, tidak pernah kedengaran , mulut mereka mengucapkan pujian dan terima kasih kepada kerajaan dan UMNO. Jawapan yang biasa kedengaran ialah " itu dah menjadi tugas kerajaan".

Bayangkan kalau kita memberi pendidikan kepada anak kita sehingga mereka menempa kejayaan dari mendapat pekerjaan yang baik. Namun apabila si anak ini sudah berjaya, ia lupa kepada jasa ibu bapa mereka atau pun derhaka kepada mereka. Jika si anak ini mengatakan ' itu memang tugas ibu bapa". Apa perasaan si ibu dan si bapa agaknya. Fikirkan.

Dalam tulisan ini, saya tak mahu membuat ulasan tentang kejayaan umat di Malaysia hari ini. Kita boleh fikirkan sendiri. Dari pelbagai kutukan ini, nampaknya Allah masih memberi kemenangan kepada UMNO untuk memerintah Malaysia tercinta ini selama 52 tahun.

Sampai ke 1 tahap, mereka ingin mendoakan supaya UMNO dan PM hancur jika tidak memberikan royalti minyak kepada mereka. Banyak sudah mereka berdoa untuk hancurkan UMNO ini. Tp UMNO tetap berdiri teguh. Barangkali kalau NIk Aziz suruh doakah kehancuran ibu bapa mereka pun ,mereka akan ikut.

Jangan asyik kita pergi buat haji dengan wang sponsor org lain. Adalah lebih baik kita cari orang miskin yang belum pernah buat haji, kemudian hantar buat haji ke Mekah. Itu adalah lebih baik dari pada kita menerima sponsor pergi Mekah. Itu boleh dikategorikan rasuah jugak ke ..................................... fikir sendiri lah.

Oleh yang demikian, UMNO akan terus berjuang. Hidup UMNO

No comments:

Contributors