Pages

Subscribe:

01 December 2009

Drama kelas 3 DAP

Salam bloggers

3 hari yang lepas kita dikejutkan dengan pemijakan gambar 3 ADUN Bebas di Perak oleh pimpinan DAP di konvensyen parti berkenaan di Ipoh. 3 ADUN terlibat ialah ADUN Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi, ADUN Cangkat Jering, Osman Jailu dan ADUN Jelapang, Hee Yit Foong.

Bayangkan org melayu tak pernah pijak gambar ADUN ini semasa mereka bersama pembangkang. Semua yang memijak gambar ini adalah pimpinan DAP. Dimanakah maruah kita, Pemimpin kita tak pernah memijak gambar org melayu walau pun mereka belot dan sering keluar masuk parti UMNO. Kita masih berfikiran waras menjulang Demokrasi yg sering dilaung laungkan oleh pimpinan pembangkang.

Bagi kita yang berfikiran waras, ini adalah satu tindakan yang biadap dan tidak bertamadun. Mereka memijak gambar yang dahulunya merupakan sahabat sejati mereka. Apabila mereka ini keluar parti dan meyertai Bebas, maka gambar mereka bertiga dipijak dihadapan pintu masuk ke Konvensyen parti berkenaan. Semua org yang masuk ke dewan sudah pasti k memijak gambar ke 3 ADUN berkenaan.

Ini menunjukkan mereka telah hilang pertimbangan dan menggambarkan tahap pemikiran yang amat jijik dan kotor. Saya juga tertanya tanya, kenapa DAP yang marah sangat, sedangkan PKR tidak pula ambil tindakan sedemikian kepada bekas ahli parti mereka kerana 2 dari ADUN berkenaan adalah bekas pimpinan PKR. Cuba kita fikirkan bersama.

Kita juga hairan kenapa mereka marah sangat kepada ADUN yang melompat parti ini. Cuba kita renung dalam keadaan waras, siapakah yang mula mula membawa ajaran lompat parti ini. Bukankah Anwar Ibrahim ?. Inilah orgnya yang kejar MP Barisan Nasional ke sana ke mari agar mereka ini lompat parti dan menyertai mereka untuk membentuk Kerajaan.

Namun, MP BN adalah orang yang berpegang kepada prinsip perjuangan yang tulin dan tidak mudah terpengaruh dengan pujuk rayu Anwar. Mereka ini tetap teguh bersama BN kerana inilah wadah perjuangan untuk terus membela nasib rakyat dan negara. Yg jelas Anwar berjuang dengan 1 matlamat, iaitu untuk menjadikan dirinya sebagai Perdana Menteri. Itu sahaja cita cita Anwar brahim.

DAP sebenarnya amat kecewa apabila kehilangan kerusi di Perak. Mereka lebih kecewa daripada PAS sebanyak 500%. PAS tak lah nampak kecewa sangat kan. Mereka kecewa kerana bagi mereka kerajaan Perak sebelum ini adalah kerajaan DAP, bukan kerajaan PAS kerana mereka mendapat banyak keuntungan semasa mereka menguasai Perak selama 11 bulan.

PAS pula menjadi pak turut kerana nak status YAB Dato' Seri Menteri Besar yang tidak pernah dirasai oleh Nizar sebelum ini. Mungkin Nizar dah seronok dengan jawatan ini sehingga lupa bahawa kuasa sudah hilang, sedangkan segala kuasa hakiki terletak dalam tangan DAP. Inilah hakikat yang mesti kita terima.

Inilah drama kelas 3 DAP

wassalam

1 comment:

Anonymous said...

salam n selamat pagi bos,,
'lama kawe tak buka n baca blog bos pasal bos pun macam kureng minat nak update je..so lepas ni blog kena update gak pasal hanya kut ni aje kawe tahu seminggu xtvt bos..
ni mother k peng menulis ...
so harap bos chat sokmo hanya tue aje yg kawe dapat katanya..apa pun bos tetap dalam perjuangan biar ikhlas dan reda dalam kehidupan ni..pasti punya balasan
kalah tak bererti kecewa,
menang tak membawa bongkok
BN
bina negara
bela negara
beri nikmat

Contributors