Pages

Subscribe:

22 September 2010

Jangan Tangguh Lagi

Salam 2 all

Nampaknya saudara Anwar Ibrahim terus menggunakan institusi mahkamah untuk melengah lengahkan perbicaraan kes liwat terhadapnya. Kalau boleh ia ingin kes liwat tersebut tidak dibicarakan. Beliau nampaknya akan menggunakan apa cara sekali pun bagi menyelamatkan dirinya.

Namun mahkamah nampaknya telah membuat keputusan untuk membicarakan beliau pada 14 Oktober hingga Disember akan datang. Persoalan yang sentiasa bermain dalam fikiran kita ialah, kenapa beliau beriya iya benar supaya kes liwat ini digugurkan?. Adakah beliau takut untuk menghadapi segala kemungkinan yang berlaku sama didapati bersalah atau sebaliknya.

Kalau Anwar benar benar tidak bersalah, apa yang hendak ditakutkan. Perbicaraan dijalankan di mahkamah, cukup dengan peguam dan saksi serta orang ramai yang mengikutinya. mereka semua boleh menilai sama ada Anwar bersalah atau tidak.

Biasanya orang yang takut adalah orang bersalah. Tu kebiasaannya lah. Sama ada kita percaya atau tidak kes yang dihadapinya terserahlah kepada kita. Namun yang betul betul tahu ialah diri Anwar dan Saiful sendiri.

Saiful telah mengaku diliwat, bahkan ia juga telah bersumpah telah diperlakukan sedemikian. Anwar pulak kata , sumpah itu tidak mengikut ajaran islam. Kita juga menunggu nunggu bagaimanakan sumpah mengikut ajaran islam dari Anwar. Namun seperti biasa ia amat takut untuk bersumpah. Apa maknanya tu?. Tuan puan sendiri yang boleh menjawabnya.

Apa pun , saya berharap kes ini tidak ditangguh lagi. Jalankan perbicaraan secepat yang mungkin bagi menentukan siapa yang benar. Allah lebih mengetahui peristiwa yang sebenarnya. Jika kita terlepas di dunia, ingat kita akan menerima pembalasan di akhirat.

No comments:

Contributors