Pages

Subscribe:

20 March 2010

DAP sokong BN?

Salam bloggers

Sudah sekian lama kita tidak mendengar cerita DAP akan sokong BN. Selama ini kita hanya mengetahui DAP dan sekutunya akan menentang BN dalam apa jua keadaan sama perkara yang akan dilaksanakan oleh BN tersebut baik atau tidak. Inilah sikap anak kepada PAP dan sekutunya PAS dan PKR.

Kita semua agak terkejut apabila Karpal Singh menyatakan sokongan kepada YAB Dato' Sri Najib jika beliau membentangkan akta menghalang aktiviti lompat parti dalam Parlimen. Menurutnya lagi, beliau akan mempastikan 28 Ahli Parlimennya akan menyokong BN jika akta tersebut dibentangkan.

Hairan bin Ajaib. Kenapa semasa Anwar mewar warkan yang PR akan membentuk kerajaan pada 16 Sept kerana beberapa org MP BN dikatakan akan melompat parti, Karpal tidak pula membangkitkan isu ini. Apa yang lebih memalukan semua mereka menyokong aktiviti lompat parti ini. Inilah org kata, cakap tak serupa bikin.

Oleh kerana keghairahan mereka nak kan kuasa, segala tindakan mereka adalah betul belaka. Mereka tipu rakyat sana sini supaya rakyat memberi sokongan kepada mereka. Namun keadaan sudah terbalik, Lain yang diharapkan, lain pula jadinya.

Setelah mereka melihat kedudukan mereka tergugat, barulah mendesak kerajaan supaya membentangkan akta lompat parti. Desakan ini di buat setelah 4 orang MP PKR menjadi MP Bebas. Mereka berada dalam ketakutan kerana bimbang ramai lagi MP mereka akan lompat parti dan menggugat keyakinan rakyat kepada mereka.

Inilah budaya pembangkang sebenarnya. Mereka akan bangkang semua perkara jika ia difikirkan merugikan parti mereka walaupun ianya baik untuk rakyat. Berilah kebebasan kepada semua orang untuk menilai parti mana yang ikhlas berjuang untuk rakyat.

Kita harap YAB PM tidak akan melayan permainan politik Karpal Singh ini. DAP adalah parti yang sudah bankrap idea. Kepada MP PKR, PAS & DAP, YB semua boleh menilai perjuangan parti anda apabila parti anda sudah diberi sedikit kuasa.

Masa tidak mempunyai kuasa, semua org boleh bercakap tentang keikhlasan perjuangan dan semangat perjuangan. Kini setelah diberi sedikit kuasa, baru kita dapat melihat permusuhan sesama sendiri sudah berlaku. Kalau YB rasa parti anda sudah banyak melencong ke arah kesesatan, fikir fikirkanlah jalan terbaik jalan terbaik untuk YB.

Marilah bersama UMNO dan BN yang juga bertanggungjawab membawa YB semua sampai ke tahap kedudukan sekarang. ( Mendapat keselesaan, mendapat pendidikan tinggi, mendapat peluang pekerjaan yang baik Dan sbgnya). Marilah kita teruskan agenda ini bagi melihat kegembiraan, kebahagiaan dan kejayaan anak anak kita dan negara tercinta dimasa depan bersama UMNO dan Barisan Nasional. Insyallah.

No comments:

Contributors