Pages

Subscribe:

17 March 2010

Anwar Raksaksa Pelbagai Wajah.


Salam bloggers

Sidang parlimen baru bermula. Dalam Perasmian sidang Dewan baru baru ini, Yang Di Pertuan Agong banyak memberi nasihat kepada Ahli Parlimen mengenai tingkah laku ahli ahli dewan supaya berhemah dalam mengeluarkan tutur kata semasa berada dalam dewan yang mulia.

Pada hari pertama sidang, Anwar meyampaikan ucapan terima kasih titah ucapan Yang Di Pertuan Agong selama 3 jam, Selepas itu tiba giliran ucapan YB. Dato' Seri Zahrain, MP Bayan Baru (bekas MP PKR) bangun berucap sebagai pembahahas ke 2. Zahrain tidak menunggu lama untuk menyelongkar lakonan pelbagai topeng bekas bosnya itu.

Katanya, beliau terpaksa keluar dari pakatan kerana PKR kerana keraguan mengatasi keyakinan dalam sanubari beliau terhadap perjuangan PKR. Anwar telah membuat tipu daya yang amat nyata tentang gerakan untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional pada 16 Sept 2009 sehingga semua MP PKR dan PR boleh percaya dengan lakonan beliau. Apa punya pemikiran Ahli Parlimen , sama sama kita fikirkan.

Anwar juga mendakwa, Ahli Parlimen BN yang hendak melompat parti juga telah cukup (30 Orang) bagi PR membentuk kerajaan (Kerajaan Pasir 2 butir) . Yang Di Pertuan Agong juga telah menunggu di Istana untuk mendapat pengesahan Ahli BN yang hendak melompat parti.

Menurut Anwar lagi, YDA juga telah bersetuju memberi perkenan yang beliau adalah Perdana Menteri Malaysia yang ke 6. Panglima Angkatan Tentera juga dikatakan telah memberi sokongan terhadap pembentukan kerajaan baru ini.

Rakyat telah ditipu dengan permainan politik Anwar.Sebahagian dari penyokongnya begitu percaya dengan rampasan kuasa yang akan dilakukan oleh Anwar ini. Keadaan negara kelam kabut dek kerana seorang manusia yang tak tahu malu ini.

Inilah pembohongan yang dibuat oleh Anwar, sama seperti apa yang dibuat olehnya semasa berada dalam penjara dengan pelbagai jenis penyakit bagi mendapat sokongan rakyat. Imej kewarakan yang dibawa oleh beliau telah membuatkan sebahagian rakyat mempercayainya.

Oleh kerana tidak tahan dengan ucapan ini, Anwar bangun dan meninggalkan dewan yang mulia.
Ini membuktikan bahawa apa yang dikatakan oleh Zahrain adalah benar belaka. Ini lah perancangan Anwar untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Beliau akan membuat apa sahaja asalkan cita cita beliau akan terlaksana.

Dengan terbongkarnya cerita ini, rakyat akan dapat membuat penilaian terhadap kebenaran. Dewan akan bersidang semula hari ini. YB Zahrain akan menyambung ucapan terima kasih Yang Di Pertuan Agong. Kita sama sama tunggu apakah terbongkar lagi cerita lain mengenai lakonan Anwar Ibrahim.

Inilah yang disebut oleh Zahrain, Anwar adalah " Raksaksa pelbagi wajah" yang akan mengikut telunjuk DAP.

Wassalam.

No comments:

Contributors