Pages

Subscribe:

19 December 2010

Program 100 hari pembangkang, fantasi & realiti

Salam 2 all.

Pakatan Rakyat telah mengumumkan program 100 hari jika mereka berjaya mendapatkan kuasa memerintah negara dalam pilihanraya ke 13 nanti. Ini lah antara omong omong kosong pembangkang dalam demi untuk mendapatkan kuasa, harta dan tahta yg diidamkan itu.

Yang anehnya, dalam program tersebut tidak disebutkan langsung soal negara islam dan ayat berkaitan islam yang dilaungkan oleh PAS. Islam telah pun diketepikan oleh mereka demi untuk menjaga hati. Yang paling penting bagi mereka ialah untuk mendapatkan kuasa, harta dan tahta.

Apakah PAS akan terus membisu dalam soal ini. Jika sebelum ini mereka begitu kuat menghentam UMNO yg tidak islamik. Apakah akan terjadi jika PR dapat memerintah negara sebab dalam program ini tidak disebut pun untuk memertabatkan islam di bumi bertuah ini.

Selepas mendapat kuasa PAS akan terus dipinggirkan setelah mereka mendapat kuasa??????. Dalam pemikiran mereka , mereka mengatakan PAS adalah parti yg jumud dan tidak sesuai untuk pemerintahan semasa.

Dalam Program ini juga disebutkan soal subsidi air kepada rakyat. Ini juga adalah janji kosong yang belum tentu menjadi. Mereka perlu tunjukkan dulu di negeri mereka berkuasa kerana air ni dibawah kuasa kerajaan negeri. Mengapa Kedah juga menaikkan harga air. Cakap senang tapi pada praktikalnya belum tentu.

Kalu di negeri yang mereka memerintah pun sudah tidak mampu untuk melaksanakan perkara yang sekecil ini, jangan cakaplah untuk membela rakyat. Sebagai rakyat kita kena berfikiran waras. Tidak mungkin kita akan dapat menikmati segala kemudahan secara percuma. Kadang kadang ada perkara yang perlu dibayar untuk mendapatkan perkhidmatan tersebut.

Kalau semuanya percuma dari mana kerajaan akan mendapat sumber kewangan. Untuk membina lebuhraya, kita perlukan puluhan bilion ringgit, Untuk membinan prasarana air dan elektrik jika perlukan puluhan bilion ringgit. Gaji pekerja yang menguruskan semua ini perlu dibayar. Oleh yang demikian kita perlu rasional dalam perkara ini.

Anwar yang bercakap soal ekonomi ini adalah sebenarnya penyangak ekonomi. Saya masih ingat semasa beliau menjadi Menteri Kewangan sekitar tahun 1998. Beliaulah orang yang bertanggungjawab menaikkan kadar faedah yang begitu tinggi. Bayangkan semasa saya hendak membeli kereta terpakai pada masa ini, kadar faedahnya 12%. Inilah juga orang yang hendak pinjam duit dari IMF.

Kalau tidak kerana Dr. Mahathir pantas bertindak menghalangnya sudah kita akan hancur dek kerana Anwar yang tidak cekap menguruskan ekonomi negara. Rakyat Malaysia jangan cepat lupa peristiwa ini.

Kita doakan mudah mudahan negara kita terus selamat.

fikr

No comments:

Contributors