Pages

Subscribe:

25 October 2010

Perjuangan UMNO, Kerajaan laksanakan.

Salam 2 all

Perhimpunan agung UMNO telah selesai dilaksanakan. Perhimpunan terbesar umat melayu ini telah banyak mencapai kejayaan. Perhimpunan ini amat besar maknanya kepada UMNO untuk menarik sokongan padu orang melayu terhadap UMNO.

Kita sering bercakap tentang kerajaan melaksanakan agenda untuk rakyat, Kerajaan membantu rakyat, kerajaan beri itu dan ini. Apa yang kita faham ialah semuanya kerajaan. Disebalik itu ramai yang tidak faham bahawa kerajaan mana yang memerintah sekarang, Ini adalah perjuangan siapa, Perjuangan parti mana. Jawapannya tidak lain ialah Kerajaan Barisan Nasional yang diterjui oleh UMNO.

Kita tentu faham bahawa sistem pembentukan kerajaan di Malaysia berasaskan parti yang paling banyak mennag dalam pilihanraya, maka parti itu yang membentuk kerajaan. Sejak dari merdeka hingga sekarang kerajaan yang memerintah ialah kerajaan Barisan Nasional.

Jika kita merujuk kepada bajet rakyat yang dibentangkan baru baru ini. Kita jarang me war warkan bahawa bajet ini ialah hasil perjuangan UMNO dan BN. UMNO mahu melihat rakyat dinegara ini mendapat menafaat dari bajet yang dibentangkan.

Manafaat ini dapat dinikmati oleh semua golongan dati atas hinggalah ke bawah. Kerajaan naikkan gaji posmen dan sekarang posmen menikmati gaji antara RM 1300.00 hingga RM 1400.00 sebulan. Imam masjid pun dah mendapat elaun RM 750.00 sebulan, Ketua kampung RM 800.00 sebulan, pengawal keselamatan RM 1000.00 sebulan.

Pekerja muda juga akan dapat membeli rumah dibawah RM 220.000.00 tanpa ada pendahuluan. Pinjaman 100% akan diberikan. Seluruh rakyat malaysia faham bahawa bajet ini dibentang oleh kerajaan.

Namun demikian, semuanya ini adalah perjuangan UMNO. UMNO lah yang memperjuangkan hal ini. Kerajaan hanya melaksanakan apa yang telah diperjuangkan oleh UMNO. UMNO adalah tunjang kepada Kerajaan Malaysia kerana rakyat masih yakin kepada UMNO untuk memperjuangkan nasib mereka.

Oleh yang demikian, jelaslah kepada kita bahawa parti yang sentiasa memperjuangkan nasib kita kita ialah UMNO. Kita sama doakan moga Allah terus pertahankan UMNO untuk terus memperjuangkan agama suci islam, bangsa dan negara tercinta ini.

No comments:

Contributors