Pages

Subscribe:

04 July 2011

DAP semakin biaDAP

Assalamualaikum

Sebelum menunggu masuknya waktu maghrib 3 Syaaban 1432H, saya terkenang akan nasib bangsa dan agama islam yang maha suci di negara tercinta ini. Sejarah telah membuktikan bahawa perpecahan dan ketempangan umat melayu islam kini menyebabkan orang lain begitu berani dan biaDAP terhadap islam itu sendiri.

Kita mesti ingat bahawa kekuatan umat melayu islam dinegara tercinta ini hanya 60% sahaja. 40 % lagi diisi oleh bangsa bangsa lain. Jika kita terus bersengketa dan " khekoh" sesama sendiri maka tunggulah saat dan ketika untuk kita tersungkur menyembah bumi. Disaat itu sudah tiada guna air mata penyesalan yg melimpah ruah. Nasi akan menjadi bubur dan mustahil bubur akan kembali menjadi nasi.

Saya teringat akan strategi Obama yang memenangi pilihanraya Amerika Syarikat. Obama hanya memerlukan sokongan 100% penduduk kulit hitam dan hanya memerlukan 40% sokongan penduduk kulit putih untuk membolehkannya menjadi Presiden US dan berada ditampuk kuasa.

Kita cukup sedih apabila terdapat beberapa orang wakil Rakyat DAP yang enggan memakai songkok ketika sidang DUN sarawak baru baru ini. Mereka ini memang terkenal kerana sentiasa melanggar peraturan negara. Katanya, songkok merupakan lambang agama islam. Tengok betapa mereka tidak amat tidak suka kepada islam. Kita pun hairan bagaimana PAS pula berkawan dengan parti seperti ini.

Orang Indonesia memakai songkok sama ada kristian dan juga agama agama lain. mereka nampaknya selesa dengan pemakaian songkok ini kerana ia melambangkan bangsa Indonesia.

Disamping itu mereka mengatakan ia adalah pembaziran wang rakyat. Berapa sen sangatkah harga songkok jika nak dibandingkan dengan harga pakaian ala barat. Kenapa kita malu untuk berpakaian ala Malaysia.

Ini baru beberapa kerusi yang mereka kuasai. Saya tidak tahulah jika mereka menguasai negara kita. Apa yang mereka akan buat terhadap negara ini, nasib orang melayu, perlembagaan negara, Agama Islam dan sebagainya. Kenapa mereka sudah berani sampai ke tahap itu?, Kenapakah kebiaDAPan mereka sudah sangat melampaui batas? Jawabnya kerana kita umat melayu islam lemah dan banyak bersengketa sesama sendiri.

Teori yang diguna pakai obama tadi juga akan digunakan oleh mereka disini. Mereka memerlukan sokongan 100% orang cina dan lebih kurang 30 % bangsa bangsa lain. Mereka akan boleh berada dipuncak kuasa memerintah negara ini. Melihat kepada suasana hari ini, teori ini boleh mereka capai jika perpecahan umat melayu terus berlaku.

Peluang keemasan ini telah diambil sepenuhnya oleh mereka. Kelemahan umat melayu islam dinegara kita pada hari ini dimanipulasikan sepenuhnya untuk mendapatkan apa yang dicita citakan selama ini. Kita panjatkan doa , semoga Allah selamatkan kita semua dari mara bahaya ini. Wahai umat melayu, kita sudah tiada masa, bukalah minda dan mata kita, sedarlah akan kesilapan kita. Bangkit dan kita mulakan langkah baru.

Ingatlah, mereka punyai rakan yang sangat ramai diluar sana yang sedang menanti kehancuran kita. Lihatlah bagaimana nasib sahabat sahabat kita diluar sana. Semua itu berlaku kerana kesilapan mereka sendiri. Akhirnya mereka sengsara di negara sendiri.

Fikr

3 Syaaban 1432 H/ 4 Julai 2011

No comments:

Contributors