Pages

Subscribe:

30 November 2010

Mereka yang gila kuasa

Salam 2 all

Kepimpinan PKR dan Pakatan pembangkang bertambah celaru dan semakin gila kuasa. Mereka akan berbuat apa sahaja asalkan dapat menguasai Putrajaya, Pusat pentadbiran negara yang hendak dilelongnya paada suatu ketika dahulu.

Dalam Kongres tahunannya baru baru ini , Wan Azizah secara terbuka akan menghapuskan ketuanan melayu dalam negara ini. Ini bermakna tidak akan ada lagi hak keistimewaan orang melayu sebagai penduduk asal di negara ini. Wan Azizah berbuat perkara ini adalah kerana nak menarik orang bukan melayu memberi sokongan kepada mereka.

Wan Azizah tidak sedar bahawa dengan ketuanan melayu inilah, orang melayu telah berjaya hingga kita tengok di tika dan saat ini. Bayangkan kalau tidak ada keistimewaan orang melayu, ditahap mana orang melayu akan berada dalam negara sendiri. Bayangkan kalau tidak ada biasiswa untuk orang melayu, kalau tidak ada kuota untuk melayu masuk universiti pada satu ketika dahulu, tidak ada kuota dalam pembahagian projek kerajaan.

Bayangkan juga penentang kerajaan dalam perkhimatan awam. Dimana mereka akan mencari rezeki kalau perkhidmatan awam juga tidak mengutamakan orang melayu. Bayangkan kalau kerajaan tidak membela nasib lulusan agama untuk masuk dalam perkhidmatan kerajaan melalui pelbagai cara seperti pewujudan guru J Qaf. Semua itu adalah untuk membantu anak anak melayu. Mengapakah mereka masih belum sedar?.

Ini tidaklah bermaksud orang melayu hendak membolot semuanya. Kita bertindak adil kepada bangsa lain. Oleh sebab itulah kita bangsa lain juga berjaya dalan sebuah negara yang bernama Malaysia ini, bahkan kejayaan dan kekayaan mereka melebihi apa yang dicapai oleh orang melayu.

Oleh kerana meraka ni gila kuasa, Anwar pula umum akan memberi jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada Lim Kit Siang demi untuk mendapat sokongan orang orang cina. Apa sudah jadi kepada Anwar. nampaknya Anwar sudah dirasuk kegilaan yang melampau. Dimana kedudukan Hj. Hadi. Itu adalah pertanyaan yang bermain main di kepala otak pemimpin PAS.

Mungkin mereka hanya akan dilantik sebagai menteri menteri kecil. Kalau puak Anwar dan Lim Kit Siang ni memimpin negara maka dimanakah kedudukan orang melayu dan islam. Semua rakyat Malaysia harus memikirkan perkara ini dengan lebih mendalam sebelum nasi menjadi bubur.

Lebih parah apabila Wan Azizah menyatakan bahawa Anwar adalah anugerah Tuhan kepada kita untuk memimpin negara ini. Bukan Anwar sorang sahaja anugerah Allah bahkan kita semua adalah anugerah Allah.

Kuasa Allah mengatasi segala galanya. Kalau Allah nak Anwar jadi PM dah lama anwar jadi PM sebab peluang sudah terbuka luas. Jasa Dr mahathir yang membawa beliau hingga ke jawatan TPM tidak langsung dihargai sehingga beliau menghentam PM dalam perhimpunan agung UMNO dengan menuduh Dr. Mahathir dengan pelbagai tuduhan.

Wassalam.

No comments:

Contributors