Pages

Subscribe:

21 September 2016

1. Saya ingin mengambil kesempatn ini untuk mengucapkan tahniah  buat belia Malaysia  Dr. Mohd. Lutfi Fadil Lokman atas pemilihan sebagai Pemimpin Muda Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) bagi Matlamat Pembangunan Mapan (SDG) bersama 16 lagi warga global yang lain berupaya menyuntik motivasi dan semangat kepada anak-anak muda Malaysia.

2. Dr dari Gombak, Selangor itu dipilih dalam ka­langan 18,000 pencalonan dari 186 negara hasil inisiatif beliau menubuhkan Hospital Merentasi Sempadan (HBB). Mengenai HBB, Mohd. Lutfi berkata, ia diasaskan bersama sahabat beliau Dr. Wan Abdul Hannan pada tahun 2012 dengan memberi perkhidmatan perubatan dan khidmat nasihat kepada masyarakat luar bandar melalui klinik bergerak.

3. Mohd. Lutfi teruja berkongsi usahanya untuk membuka hospital bersalin HBB di Kemboja, yang dijangka beroperasi menjelang Januari depan selepas siap Ogos tahun ini.
Kami  menggunakan keuntungan yang dijana dari klinik untuk memberi subsidi bagi rawatan kepada pesakit kurang berkemampuan dan membina lebih banyak kemudahan perubatan. 

4. Sebagai contoh kemudahan perubatan yang kami bina ialah hospital bersalin yang dijangka beroperasi pada Januari 2017. Sekali lagi, matlamat kami ialah untuk merealisasikannya di negara itu melalui pemindahan ilmu antara Malaysia dan Kemboja. 

5. Buat adik adik saya sekalian, kita juga boleh lakukan jika kita sentiasa berusaha untuk mencipta kecemerlangan. Marilah kita bersama guna tenaga di zaman kemudaan ini utk berbakti buat agama, bangsa dan negara tercinta.

Tahniah Belia Malaysia. 

No comments:

Contributors